DIGITÁLIS MARKETING AUDIT

Az audit egy gazdasági vonzatú fogalom. Egy objektív vizsgálat és elemzési módszer, amit általában egy vállalkozásra vetítve végzünk el, hogy megvizsgáljuk az eredményeit és javaslatot tegyünk a fejlődési lehetőségekre.

Az auditálás célja, hogy kirajzolja a fejlődési irányvonalat, hogy az adott vállalkozás tényezői mennyire eredményesek és mennyire felelnek meg a hatékony online marketing elvárásainak.

EZT KÉTFÉLE OLDALRÓL ÉRDEMES MEGKÖZELÍTENI:

  1. a vállalkozás weboldala
  2. a vállalkozás közösségi média oldalai

Ez az a két nagy felület, amivel minden mai vállalkozásnak rendelkeznie kell, ha nem szeretne teljesen észrevétlen maradni.

Persze egy saját weboldal és például egy üzleti Facebook oldal megléte még nem garancia arra, hogy észre is vesznek majd.

A weboldal ellenőrzése során a vállalkozás weboldalának teljes elemzése történik meg. Elsősorban a weboldalt technikai elemzés alá kell vetni, de a józan észre és korábbi tapasztalatainkra is hagyatkoznunk kell. Például a dizájnról kikérhetjük ügyfeleink, kollegáink véleményét is mielőtt hőtérképes elemzésbe vagy A/B tesztelésbe kezdenénk.

A weboldal audit során elemezni kell, hogy a honlap mennyire felel meg a legmodernebb webes sztenderdeknek.

KÖTELEZŐ ELEMEZNI A WEBOLDAL

DIZÁJNJÁT, FELHASZNÁLÓI FELÜLETÉT (UI – USER INTERFACE),
 
STRUKTÚRÁJÁT, FELÉPÍTÉSÉT, FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNYÉT (UX – USER EXPERIENCE),
 
BIZTONSÁGÁT,
 
GYORSASÁGÁT,
 
RESZPONZIVITÁSÁT (MOBILBARÁT-E),
 
VERSENYTÁRSAIT,
 
WEBÁRUHÁZ ESETÉN A KATEGÓRIÁKAT, TERMÉKEKET, FIZETÉSI MODULOKAT...STB
 
HATÉKONY HIRDETÉSHEZ SZÜKSÉGES ALAPVETŐ FELTÉTELEKET (PONTOS TERMÉKLEÍRÁS, KÉSZLET INFORMÁCIÓ, SZÁLLÍTÁS, GARANCIA...STB)

Ezt a leírást még elég sokáig tudnánk írni, mert nincs két egyforma weboldal és üzleti cél.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA AUDIT

A közösségi média audit az online marketing audit egyik részeleme, ami az összes social media platform teljesítményét és lehetőségeit elemzi.

Tehát az elemzésnél az összes közösségi oldalt figyelembe kell vennünk. Azokat is, amelyeken vállalkozásod nincs jelen. Meg kell vizsgálni, hogy eddig miért nem használtad az XY platformot, és hogy ha szükséges, hogyan tudnád ezt hatékonyan megtenni.

Nem is olyan egyszerű igaz? Amennyiben a fenti leírások bármelyikénél elakadtál, vagy bizonytalan vagy a következő lépéseddel kapcsolatban, ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot.