5 karácsonyi marketingötlet
A karácsonyi vásárlóhullám kezdete már a Black Friday során is érezteti a hatását. Ez egy remek időszak arra, hogy forgalmat generáljunk a közösségi oldalakon is, ezért a csapatunk össze is szedte a legjobb trükköket, hogy nektek már csak használni kelljen őket!
Google Ads - a szavak ereje
Akár a kiskereskedelemben, akár B2B-ben, akár pénzügyi területen vagy biztosításban tevékenykedsz, a Google Ads, avagy korábbi nevén AdWords tökéletesen alkalmas karácsonyi kampányokhoz is. Például a hirdetések szövegébe mindig írd bele a „karácsony”, „ünnepek”, „időszak” szavakat. Emellett emeld ki az akciós vagy időszaki ajánlatokat, és ösztönözd a vásárlói kedvet olyan üzenetekkel, hogy „a december 15-e előtti megrendelők kedvezményben részesülnek” vagy „használd ki ezt az akciót, amíg még tudod!”.
Facebook - kifelé!
A Facebook továbbra is a világ legnépszerűbb közösségi oldala, emiatt kihívás lehet kitűnni az üzenőfalakon hömpölygő tartalmak között. Ezért fókuszálj inkább azokra a potenciális vásárlókra, akik jó eséllyel „kikattintanak”, vagyis követik a Facebookról kivezető linkeket. Ezt úgy tudod megtenni, hogy az Ads Manageren belül a kampányod célkitűzését (objective) ennek megfelelően állítod be például a Website opció kiválasztásával.
Instagram - #nelegyélcsepp
A képes és videós tartalmak királya egyben a hashtagek örökös ura is. Egy jól kitalált darab jelentősen meg tudja növelni a forgalmad, ezért mindenképpen használj saját magad által kitalált, egyedi hashtageket a karácsonyi időszakban is. Csak gondolj bele, hány millió poszt lehet a #christmas/#karácsony szavakkal – senki sem akar csepp lenni a tengerben 😉
Twitter - szó nélkül is „ezer szóval”
A miniblogolás a terjedelmi korlátok miatt nem hatékony a szöveges megoldásokhoz – egy SMS-nyi karakterbe nehéz egyéni stílusú és CTA-üzeneteket is belevinni. De ahol elfogynak a szavak, ott segítenek a képek és a videók! A vizuális tartalmakkal mélyebb, személyesebb húrokat tudsz megpendíteni azon a felületen is, ahol a felhasználók megszokták a tömör, néhány szavas tartalmakat, így kísérletezz bátran a karácsonyi időszaknak megfelelő képekkel és videókkal.
Linkedin - mindenki emberből van
Jellegéből adódóan a LinkedIn egy „hivatalosabb” felület, mint a fenti négy. Viszont sokan itt követik el a hibát, amikor a karácsony közeledtével ide is tesznek fel hirdetéseket: elfelejtik, hogy ez egy nagyon is emberi ünnep. Tehát ne félj személyesebb hangon megfogalmazni a karácsonyi hirdetéseidet – mindenkinek vannak barátai, családtagjai és szerettei, és az évnek ebben a szakában még a legmarconábbnak tűnő LinkedIn-felhasználók is azonosulni tudnak egy-egy személyesebb szöveggel.