6+1 tipp egy tuti Black Friday kampányhoz
Nem minden gyászos, ami fekete!
A Black Friday, vagyis november utolsó péntekje a karácsonyi szezon kezdetét jelenti, és az év egyik legnyereségesebb napját a legtöbb üzlet számára. A lehetőség tehát adott, hogy nagyot alakíts – mi pedig megmutatjuk, hogyan maximalizáld a profitod a legütősebb közösségi média marketingkampány megalkotásával!
Itt és most - avagy a sürgősség érzete
A Black Friday ajánlatok lényege, hogy egy adott, meglehetősen rövid időszakhoz kötöttek, és mint tudjuk, kevés dolog nyitja meg az ember pénztárcáját gyorsabban, mint az a gondolat, hogy esetleg lemarad egy nagyszerű lehetőségről. Éreztesd vásárlóiddal: ez egy kihagyhatatlan alkalom, és a felajánlott kedvezményes ajánlat csak rövid ideig érhető el!
Ehhez az szükséges, hogy tudatosan felépítsd vásárlóidban a sürgősség érzetét.
A szövegeidben használj olyan szófordulatokat, amelyek kiemelik az ajánlatod időszakos jellegét, mint például:
- Limitált ideig
- A készlet erejéig
- Korlátozott példányszámban
- Ne maradj le!
Emellett használhatsz még egyéb sürgető fogásokat is: visszaszámlálásokat, érdeklődést keltő “teaser” vagy előzetes bepillantást engedő “sneak peek” posztokat – ezeket természetesen érdemes már jó előre beidőzíteni, hogy az akció kezdetekor már egy izgatott követőtábor várhassa a pillanatot, amikor lecsaphat a kedvezményekre! ?
Használj hashtageket!

Ma már sokan tudatosan, előre csekkolják a #BlackFriday, #CyberMonday és hasonló hashtageket, amikor a karácsonyi bevásárlást tervezik – ne felejtsd el te sem bevetni ezeket! Emelett nem árt végezni egy kis kutatást a saját szegmensedben, hogy milyen hashtagek jöhetnek még szóba (pl. #ajándékötlet #egyediajándék stb.)
A vásárló kedvenc szava: INGYEN
Dobj be egy csábító csalit és adj egy freebie ajándékot minden rendelés mellé a jeles nap örömére: ez lehet egy jópofa apróság, egy termékminta, vagy bármi egyéb! A legfontosabb, hogy ezt a tényt ne felejtsd el kiemelni a kampányod tartalmaiban!
Érdemes ilyenkor ezen felül ingyen házhozszállítást is vállalni minden, a kampányod keretein belül beérkező rendelésre – garantált módja, hogy senki se halogassa a “Vásárlás” gombra kattintást!
Egy kis ajándék-inspiráció
Segíts egy kicsit leendő vásárlóidnak: készíts tematikus ajándékkalauzokat célközönséged különböző szegmenseidre építve! Ezek a posztok mindig nagyon népszerűek, és nem mellesleg: a közönségedben segítenek pozitív képet kialakítani a márkádról. Az emberek megjegyzik, ha valaki segít nekik, és ha adtál nekik egy jó ajándékötletet, szinte garantált, hogy tőled is fogják megrendelni ?
● Ajándékok a legnagyobb focirajongónak az életedben
● Ajándékötletek örök gyerekeknek
● Ajándékok, amivel belophatod magad anyósod szívébe
● Ajándékkalauz sportos csajoknak
Hangold össze minden profilod!

Instagram, Facebook, Twitter: cseréld le mindenütt a borítóképed, használd mindenütt a kampányod design elemeit, tűzd ki az aktuális ajánlatodról szóló posztot az oldal tetejére! Bárhol találnak rád a vásárlóid, mindenütt egységes kommunikációs stratégiával találkozzanak!
Tegyél jót!
A karácsonyi időszak tradicionálisan az adakozás ideje is. Bizonyos piaci szegmensekben, és főleg, hogyha a célközönséged kifejezetten a szociálisan érzékenyebb csoportok egyike, hatalmasat dobhat a márkád népszerűségén és a beérkező megrendelések számán is, ha valamilyen jótékony akcióval kötöd egybe a kampányod, például egy terméked árának bizonyos százalékát felajánlod egy releváns szervezetnek.
Szállj ki!

És végül egy szokatlan ötlet! Ez a megoldás is csak bizonyos brandeknél és bizonyos célközönségeknél működik, de ott annál jobban. Ha a célod nem feltétlenül az, hogy minél nagyobb forgalmat bonyolíts a Black Friday hétvégén, hanem az, hogy szélesebb körben ismertté tedd a márkád; és legfőképpen: ha a márkád által képviselt értékekkel és üzenettel összhangban áll: mondj nemet! Mondj nemet a konzumerizmusra, fejezd ki tiltakozásodat az ünnepek elüzletiesedése ellen, vállalj szociális felelősséget! De ami a legfontosabb: mondd el vásárlóidnak, miért döntöttél így egy érkeztető oldal, blog- vagy Facebook bejegyzés, Instagram poszt formájában. Azok a vásárlók, akik a tiéddel megegyező értékrendet vallanak, sokáig emlékezni fognak erre. Ha a fő törekvésed a vásárlói lojalitás és márkahűség kiépítése, akkor ez egy biztos módszer lehet a számodra.
Üdvözlet! Ez egy hozzászólás.
A hozzászólások moderálásához, szerkesztéséhez és törléséhez látogassunk el a honlapunk vezérlőpultjának
Hozzászólások menüpontjához.
A hozzászólok avatarját a Gravatar biztosítja.